sobota, 22 marca 2014

Ciasto Tęcza.

To ciasto zapewne zna każdy, może pod inną nazwą :) ale jest bardzo smaczne.
Dzieci go uwielbiają.
Znalazłam go w starym zeszycie, a nawet nie pamiętam kiedy go ostatnio robiłam.


Składniki:
ciasto z makiem:
8 białek
pół szklanki cukru pudru
pół szklanki mąki pszennej
pół szklanki maku
1 łyżeczka proszku do pieczenia
ciasto żółte:
8 żółtek
2 całe jajka
3/4 szklanki cukru pudru
3/4 szklanki mąki pszennej
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
masy:
500 ml śmietanki tortowej 36%
galaretka agrestowa
galaretka owoce leśne

Ciasto z makiem. Ubijamy białka ze szczyptą soli na sztywno w między czasie dodajemy cukier puder. Następnie przesiewamy mąkę z proszkiem i dodajemy mak, delikatnie mieszamy. 
Wylewamy na dwie blaszki (20x30), wysmarowane tłuszczem i obsypane mąką. Pieczemy w 180 stopniach przez 20 minut.
Ciasto żółte. Ucieramy żółtka i dwa jajka z cukrem na puszystą masę, dodajemy przesianą mąkę z proszkiem i wylewamy na taką samą blaszkę co ciasto z makiem, pieczemy tak samo.
Możemy pierwsze ciasto upiec w jednej blaszce, a żółte w drugiej i przekroić to ciasto które wyrośnie większe.
Gdy ciasta się studzą, rozpuszczamy w pół szklanki wrzątku galaretkę zieloną,i tak samo galaretkę czerwoną, każdą w oddzielnej szklance, (ja jedną galaretkę wstawiam do zamrażali a drugą do lodówki, by przyspieszyć sobie zrobienie ciasta).
Ubijamy 250 ml śmietanki tortowej, dolewamy pod koniec przestudzoną ale płynną galaretkę, wykładamy na pierwsze ciasto, przykrywamy ciastem żółtym.
To samo robimy z pozostałą śmietanką i drugą galaretką, wykładamy na ciasto i przykrywamy ostatnim ciastem. Do lodówki i...

SMACZNEGO




24 komentarze:

  1. ciasto wygląda rewelacyjnie:) świetny blog, obserwuje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja nie znam tego ciasta i zaraz zabieram się do niego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne ciasto, jadłam u siostry i jest przeepyszne ;) Aż zaraz sama zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. podziwiam ,takie równe .

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, czy składniki wystarczą na dużą blaszkę? Jest cudne😋

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, ja robiłam na dużej blaszce takiej około 20 na 30 cm mierzone w dnie, ale może być w ciut większej to wyjdzie troszkę mniejsze.

      Usuń
  6. Dziadostwo a nie ciasto. Przepis chyba na pudełko od zapalek.co to za proporcje. Beznadziejne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za taki uroczy komentarz.
      Przepis na to ciasto pochodzi z książeczki "Przepisy czytelników " z Biblioteczki poradnika domowego. Minęło ponad 23 lat od jej wydania.

      Usuń
  7. Witam! Mam ten przepis ponad 30 lat i potwierdzam bardzo dobre ciasto.Z tym,że u mnie w przepisie była zwykła gęsta ,kwaśna śmietana/pewnie wtedy przy pustych pólkach w sklepie nie było śmietany kremówki/Dawno nie piekłam tego placka i chyba pora na przypomnienie.Acha i proporcje są w sam raz.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, dziekuje za komentarz.
      Robie dużo ciast i czasem wychodzą takie jak w przepisie a czasem nie ale nie obwiniam nikogo jak cos nie wyjdzie.
      Ludzie często obwiniaja osoby za przepis ale prawda jest taka że na ciasto ma wpływ wszystko począwszy od mąki aż po jajka i piekarnik.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  8. Pyszne ciasto a kto pisze, że beznadziejne jest złośliwy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pieczenie w tarakcie 😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, mam nadzieje że się udał i będzie smakować. Pozdrawiam.

      Usuń
  10. Ciasto nie wyszło. Blaty z białek wyszły kapcie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro, ale tak jest z przepisami raz wyjdzie a raz nie :)

      Usuń