wtorek, 23 lutego 2016

Ciasto z kawą inką.

Lubię kawę inkę od bardzo dawna a teraz postanowiłam zrobić z jej dodatkiem ciasto. Wyszło smaczne, delikatnie kawowe i nie przesłodzone a do tego proste.


Składniki:
biszkopt:
3 jajka
4 łyżki cukru zwykłego
4 łyżki mąki pszennej
pół łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżka kawy inki
dodatkowo:
2 śnieżki
400 ml mleka zimnego
2 łyżki żelatyny
2 łyżki cukru
4 łyżki kawy inki

Na biszkopt ubijamy białka na sztywno z cukrem. Dodajemy żółtka mieszamy, następnie przesiewamy mąkę z proszkiem do pieczenia i kawą. Wszystko delikatnie mieszamy. Blaszkę kwadratową o boku 25 cm wykładamy papierem do pieczenia, wylewamy biszkopt i pieczemy 25 minut w 170 stopniach.
Na galaretkę kawowa rozpuszczamy łyżkę żelatyny w 300 ml wrzątku, dodajemy 2 łyżki cukru oraz 3 łyżki kawy mieszamy i zostawiamy by stężała.
 Drugą łyżkę żelatyny rozpuszczamy w 60 ml wrzątku.  
Na upieczony biszkopt dajemy ubitą na sztywno w 200 ml mleka jedną śnieżkę, dodajemy do niej pozostałą łyżkę kawy rozpuszczoną w łyżce wody oraz połowę rozpuszczonej i przestudzonej żelatyny.
Drugą śnieżkę ubijamy na sztywno w 200 ml mleka i dodajemy pod koniec resztę żelatyny, wykładamy na poprzednią warstwę.
Na wierzch wylewamy prawie zakrzepniętą galaretkę z kawą.  

Jeżeli nie lubimy smaku śnieżki to możemy ją zastąpić śmietaną tortową 36 %.  Tak więc potrzebne jest 500 ml. śmietany 36 %.  Połowę czyli 250 ml. ubijamy na sztywno dosładzając 2 łyżkami cukru pudru i dodając połowę rozpuszczonej żelatyny, oraz łyżkę kawy inki rozpuszczonej w łyżce wody. Tą warstwę wykładamy na biszkopt. Następnie ubijamy druga połowę śmietany dodając 2 łyżki cukru i drugą część żelatyny, wykładamy na poprzednią warstwę. Na wierzch wylewamy galaretkę kawową     






24 komentarze:

  1. Wygląda obłędnie napewno jest pyszne 😋

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :) mi bardzo smakuje :)

      Usuń
    2. Może Pani inaczej ująć przepis na galaretki ze śmietany 36%? Bo nie jasno to jest ujęte.

      Usuń
  2. Aniu to ciasto wygląda cudnie a i tak samo napewno smakuje, uwielbiam ciasta z kawą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Asiu :) ja też uwielbiam ale moje dziewczyny już nie tak bardzo, pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  3. Ale pięknie wygląda. Niczym z cukierni albo jeszcze ładniej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Znów piękne i smakowite ciacho ach...:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejny super przepis, dzięki wielkie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Też lubię kawę Inkę, a pomysł na to ciasto bardzo mi się spodobał :) Wygląda bardzo ładnie i domyślam się, że jest też bardzo smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam pytanie jak pani wyszły takie fale na cieście pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, te fale zrobiłam ząbkowaną skrobką cukierniczą.
      Pozdrawiam

      Usuń
  8. Fajne te paski i ciasto kawowe, pyszności...

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciasto pyszne :) Ale ilość żelatyny do pianki za mała wg mnie, bo nie wyszła zwarta tylko ciapowata :P Następnym razem zwieksze ilość żelatyny :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdjęcie dobre ale dozowanie surowców łyżkami złe.Łyżka najlepiej sprawdza się przy jedzeniu zupy.Do dozowania surowców przy robieniu ciasta jest waga w ostateczności szklanka jeżeli chcemy uniknąć przykrych niespodzianek.To dobra rada dla wszystkich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za uwagę. Proszę pamiętać że to mój blog, moje propozycje przepisów i to ja decyduję jak robię dane ciasto.
      Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Ja właśnie wolę przepisy z "łyżkami"

      Usuń
  11. Strasznie ten przepis poplatany ciężko się połapać o co chodzi

    OdpowiedzUsuń
  12. Super wygląd i chyba tak samo smakuje .

    OdpowiedzUsuń