piątek, 18 października 2013

Sałatka z zielonych pomidorów.

Sałatka z zielonych pomidorów.

Składniki:
2 kg zielonych pomidorów
1 kilogram cebuli 
pół kilograma marchewki
2 średnie papryki czerwone
1 pietruszka
1 mały seler
2 łyżki soli
1 łyżeczka pieprzu
zalewa:
1 szklanka octu
4 szklanki wody
1 szklanka cukru

Pokroić pomidory na małe kawałki, cebulę na piórka, marchewkę zetrzeć na dużych oczkach, pietruszkę i seler na małych oczkach, paprykę pokroić w kostkę.
Wszystkie warzywa wymieszać z solą i pieprzem, odstawić na 2 godziny by puściły sok.


Zagotować zalewę, na gorącą wrzucić składniki z sokiem, gotować 3 minuty.
Nakładać do słoiczków i pasteryzować 10 minut, odwracać do góry dnem. 
Zimową porą zajadać z pysznym obiadkiem.

17 komentarzy:

  1. jutro będę robić, bo dziś przywiozłam 10 kg pomidorków, Aniu, mogę dać zieloną paprykę, bo akurat taką dostałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście że może być zielona aby pachniała papryką:)
      pozdrowionka:)

      Usuń
  2. super przepis, bardzo wszystkim polecam, to jest właśnie TEN SMAK :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewciu bardzo się cieszę że smakuje :) polecam się na przyszłość :*

      Usuń
  3. dziś otworzyłam słoiczek do obiadu, super, pyszności świata !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki Ewciu :) bardzo mnie to cieszy że wyszło i że Wam smakuje :)

      Usuń
  4. Super sałatka! Akurat mam zielone pomidorki, więc wykorzystam ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A czy zalewę można zrobić o olejek? Renata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, nie dodawałam nigdy ojeju do tej sałatki więc nie wiem jak może smakować z jago dodatkiem. Myślę że powinna być dobra.

      Usuń
  6. Właśnie robię te sałatkę,myślę,że będzie super.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam! A sól miałka czy kamienna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, ja użyłam soli do przetworów. Może być i miałka zwykła, co do kamiennej mam złe odczucia, gdy w jednym roku musiałam wyrzucić wszystkie przetwory które robiłam na niej.

      Usuń
  8. Czy można dac natke pietruszki?i czy musi być seler?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, do tej sałatki dałam korzeń pietruszki i korzeń selera, ale myślę że z natką pietruszki tez powinno być dobre.

      Usuń