wtorek, 6 października 2015

Zebra z herbatników i bitej śmietany.

Proste ciasteczko bez pieczenia.


Składniki:
herbatniki kakaowe 300 g
śmietana 30 %  400 ml
mleko zagęszczone słodzone 100 ml (lub 3 łyżki cukru pudru ) 
1 czubata łyżka żelatyny

Formę kwadratową o boku około 20 centymetrów wykładamy papierem do pieczenia. 
Żelatynę rozpuszczamy w odrobinie wrzątku. Śmietanę ubijamy na sztywno dolewając mleko skondensowane lub cukier puder, a następnie chłodną żelatynę. 
W formie układamy pierwszą warstwę herbatników następnie 1/3 kremu, i tak aż do wyczerpania składników. Wkładamy do lodówki by herbatniki zmiękły.

SMACZNEGO    


29 komentarzy:

  1. Smacznie wygląda. Aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej. Promujemy przepisy blogerów. Może zechcesz dodać swojego bloga do naszego Katalogu Smaków?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, jak będę miała chwilkę czasu to pewnie skorzystam.

      Usuń
  3. super pomysł, bardzo mi się podoba efekt końcowy, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. no właśnie :) zauważyłam , że masz więcej takich inspiracji, więc będę zaglądać tu częściej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. zapisuję sobie do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szybkie i na pewno pyszne! A jaki ładny kontrast kolorków:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda smacznie jutro robie 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. super pomysł, napewno skorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. mleko skondensowane w puszce czy zagęszczone w kartoniku bo nie rozumiem które....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Mleko zagęszczone słodzone w puszce, ale może też być 3 łyżki cukru pudru.

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź. Właśnie ciacho chłodzi się w lodówce. Pozdrawiam

      Usuń
  10. Och ale mi narobiłaś smaki chyba zrobię na święta bo teraz do świąt ze względu na tuszę trochę poszczę

    OdpowiedzUsuń
  11. Niestety nie wiem co jest grane, ale mi mleko całkowicie oddzieliło się od śmietany już przy jej ubijaniu. Szkoda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi, ja mleko dodałam jak śmietana była ubita na sztywno. Wtedy dałam mleko skondensowane i żelatynę i już nie ubijałam długo aby połączyłam. Można dodać 3 łyżki cukru pudru.

      Usuń
  12. Na ile godzin trzeba włożyć do lodówki ciacho, by efekt był znakomity ? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam, jakie herbatniki zakupić, jakiej firmy? Czy herbatniki zmiękną? Czy po dodaniu mleka i żelatyny śmietana nie zrobi się płynna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, ja użyłam herbatniki kakaowe petit beurre firmy simsek. Herbatniki zmiękną, a jak dodamy do sztywno ubitej śmietany mleko zagęszczone i żelatynę i to ubijemy to nie powinna się zrobić za bardzo płynna.

      Usuń
    2. ja herbatniki kupiłam w tesco bo są tanie i rewelacyjne nie słodkie a zamiast mleka daje cukier puder.. efekt łał.. herbatniki po 4 h juz mięciutkie są, poza tym ostatnią górna warstwe daje dżem malinowy i na koniec polewam wszystko cekoladą mleczną... cudo

      Usuń
  14. Witam :) ja herbatniki zakupiłam w Biedronce za paczke 2,69. Wyszlo rewelacyjnie na dzień kobiet mialam czym częstować :) Z tym ze ja użyłam cukru pudru o zaniżonej ilosci jak podana a i tak wyszło słodziutkie :) wiec nastepnym razem dam jeszcze mniej. Przepyszne :*

    OdpowiedzUsuń
  15. Great blog! Is your theme custom made or did you downlload it from somewhere?
    A design like yours with a few simple aadjustements would really make my bllog stand out.
    Please let me know where you gott your theme. Bless you

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hello,
      Theme from blogger, WINDOWS PICTURE, there I put my favorite picture and the rest is already by the designer of motifs.

      Usuń