piątek, 12 lutego 2016

Ciasto poduszkowiec.

Banalnie proste ciacho a do tego bardzo smaczne.


Składniki:
ciasto:
5 jajek
220 g mąki pszennej
180 g cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
pół szklanki wody gazowanej
pół szklanki oleju
3 łyżki kakao 
ser:
500 g sera
1 budyń waniliowy 
100 g cukru

Białka ubijamy na sztywno z cukrem, dodajemy żółtka a następnie olej i wodę. Mąkę, proszek do pieczenia oraz kakao przesiewamy do ciasta i delikatnie łączymy. Wylewamy do dużej blaszki ( 26 na 37 cm ) wyłożonej papierem do pieczenia.
Ser miksujemy z budyniem i cukrem, ja dałam ser twarogowy trzykrotnie mielony i wydaje mi się że był za ciężki bo utonął w cieście, myślę że lepszy był by ser z wiaderka.
Ser przekładamy do woreczka, obcinamy końcówkę i wyciskamy na ciasto paski w pionie i poziomie tworząc kratkę. Pieczemy w 180 stopniach około 40 minut.

Moje kratki, czy też poduszeczki nie wyszły proste i piękne ale to nie miało wpływu na pyszny smak tego ciacha.










A tu ciasto poduszkowiec na pomarańczowym serku z wiaderka, w smaku bardzo dobry a i poduszeczki wyszły fajniejsze. 





68 komentarzy:

  1. Aniu pięknie wygląda to Twoje ciasto, znam je, ale zawsze obawiałam się czy mi wyjdą takie ładne krateczki:) Pozdrawiam cieplutko, miłego weekendu dla Ciebie i Twojej rodzinki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) ciasto bardzo smaczne ale co do poduszek to wyszły takie krzywe :D
      Ja również cieplutko pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Bardzo smaczne zrobiłam dziś z zwykłym twarogiem i dodałam mały jogurt owocowy pychotka.

      Usuń
    3. Dziękuję za przepis wyśmienite tylko ze do sera dodałam kremowki a do ciasta mlecznej czkokady i słodkie kakao super.

      Usuń
    4. Witam robiłam dziś te Ciasto i ser opad na sam spód :-(

      Usuń
    5. Witam, ser musiał być za ciężki i dlatego opadł na dno. Proponuję dodać pianę z białka do sera by go lekko napowietrzyć.

      Usuń
  2. No tak ślicznego poduszkowca jeszcze nie widziałam :) Piękne !

    OdpowiedzUsuń
  3. Na jaką blachę jest przepis ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis jest na dużą prostokątną blaszkę taką 26 cm na 37 cm.

      Usuń
    2. w przepisie opisze jak blaszka.:)

      Usuń
  4. Fajnie wygląda mniam :P zrobię jutro ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie fajne ciacho, nie znałam go wcześniej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :)
      ja kilka razy go już widziałam, nawet jadłam ale zawsze tak schodziło aż do teraz :)

      Usuń
  6. Ale pyszne musi być to ciasto. Mniam ...

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale cudne <3 a wlasnie szukalam inspiracji do niedzielnej kawki ;) Mam tylko jedno pytanie... Cale ciasto jest od razu wylane na blache i na to jedna warstwa kratownicy z sera? Bo wyglada jakby byly dwie warstwy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :) ciasto brązowe jest wylane całe do blaszki i na to ser. Niestety pierwszy raz robiłam i nie wiedziałam jak grubo sera na kratę, więc po pierwszej warstwie położyłam drugą warstwę choć nie starczyło na całość. Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Ciasto ładnie wygląda i na pewno jest smaczne,ale jedno mnie zastanawia,czy ser jest tylko wyciskany na cieście jako kratka? bo na zdjęciu po upieczeniu ciasto wygląda inaczej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ser jest wyciskany na wierzch ciasta w formie kratki, ale jego wygląd po ukrojeniu kawałka może wyglądać inaczej.

      Usuń
  9. Ja właśnie mam go w piecu czekam na efekt :)

    OdpowiedzUsuń
  10. fajnie wygląda jutro spróbuję upiec ciekawe czy tak mi wyjdzie

    OdpowiedzUsuń
  11. ciasto jest pyszne właśnie upiekłam dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  12. Na pewno upiekę wygląda smakowicie:))

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam, czy budyń ma być ugotowany czy w proszku? :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam
    Wygląda pysznie,upieke na sobotę :)mam pytanie co do serka może mascarpone ?
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, wydaje mi się że może być ale będzie bardzo gęsty więc lepiej wyciskać szprycą cukierniczą.

      Usuń
  15. Bardzo, bardzo efektowne ciacho- muszę zrobić. Po prostu muszę:) Tym bardziej że w składzie ser:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)
      Ja już drugi raz robiłam :) ale użyłam serka pomarańczowego (z biedronki ) i wyszedł bardzo smaczny :)

      Usuń
  16. Pyszny :) Już 3 razy go piekłam wciagu tygodnia .pyszota ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudne ciasto :) muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zapowiada się na świetny smakołyk

    OdpowiedzUsuń
  19. właśnie włożone do piekarnika...zobaczymy

    OdpowiedzUsuń
  20. Czy do serka pomarańczowego również dodawała Pani sypki budyń?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, tak również dodałam sypki budyń, nie dodawałam tylko cukru bo ser jest jak dla mnie wystarczająco słodki.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  21. Zrobiłam dzisiaj, ale mój ser utonął. W ogóle go nie widać. I wyszedł delikatny zakalec. Zrobiłam wszystko według przepisami. Miał ktoś taka sytuacje? Co może być powodem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, ja to ciasto robiłam cztery razy i za każdym razem wyszło bardzo dobre. Ostatnio zamiast wody gazowanej dałam pepsi i ciasto ciemne było wilgotniejsze. A co do sera mógł być zbyt gesty, co do ciasta nie wiem dlaczego zrobił się zakalec.

      Usuń
  22. Musze pochwalić proste i pyszne ciasto już wypróbowane.Pozdrawiam WESOŁYCH ŚWIĄT ŻYCZĘ.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Również życzę Zdrowych, Rodzinnych Świąt

      Usuń
  23. Czy może być ser z wiaderko? Taki jak na sernik?

    OdpowiedzUsuń
  24. a na jakiej blasze pani go piekła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis jest na dużą prostokątną blaszkę taką 26 cm na 37 cm.

      Usuń
  25. jak ubije tą piane na sztywno to dalej mixujac dodawac tą wode olej i jajka

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam, tak najbierw białka na sztywno z cukrem a potem żółtka, wodę, olej, oraz makę z proszkiem do pieczenia i kakao.

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciasto w piekarniku ale ciemne wyszło bardzo rzadkie i ser utonął niestety. Zobaczymy co z tego wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. A czy musi byc gazowana woda koniecznie???? Nie mam🤔

    OdpowiedzUsuń
  29. Witam.robiłam ciasto tak jak w przepisie.ale ciasto wogóle nie wyrosło

    OdpowiedzUsuń
  30. Witam,mam taki sam problem i to drugi raz,jaka może byc przyczyna??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje. Robiłam to ciasto bardzo często i raz wyjdzie bardziej puszyste, raz mniej. I też nie wiem dlaczego.

      Usuń
  31. Czy budyń dodajemy w proszku do sera czy ugotowany?

    OdpowiedzUsuń
  32. A jak Pani piecze to ciasto w termoobieg czy góra dół ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, piekę w starym piekarniku elektrycznym ze spiralami ceramicznymi, więc nie wiem jak zachowa się z termoobiegiem. Wydaje mi się ze wystarczy góra dół.

      Usuń
  33. Upiekłam dziś, ser utonął już na samym początku, a do tego wyszedł zakalec, robiłam wszystko według przepisu. No cóż, szkoda tylko składników, bo ciasto do wyrzucenia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, jest mi przykro ale nie mam zamiaru przepraszać. Nie zawsze ciasta muszą wyjść i nie jest to wina przepisu tylko wykonania.

      Usuń
  34. Aby ser nie utonął warto dodać piane z 2 jajek, wtedy jest lżejszy i utrzymuje się na wierzchu.

    OdpowiedzUsuń
  35. U mnie w domu mąż piecze ciasta-to piekł pierwszy raz i muszę przyznać,że wyszło super-tak samo smakuje-dodaję do moich ulubionych ciast

    OdpowiedzUsuń
  36. Niestety do następnego dnia nie zostały nawet okruszki 😀.
    Bardzo dobry za tydzień również go upiekę

    OdpowiedzUsuń
  37. 3 łyżki kakao to jakiś żart. W cieście ze zdjęcia po kolorze sądząc jest 2 albo 3 razy więcej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,
      Jeżeli używamy właściwych produktów to dane proporcje nie są żartem.
      Pozdrawiam.

      Usuń