czwartek, 5 marca 2015

Jagodowe ciasto z serkiem waniliowym.

Pyszne ciacho, kolorowe delikatne i z jagodami.
Przeglądałam zapasy w zamrażalce i znalazłam jeszcze cały pojemnik mrożonych jagód. Postanowiłam zrobić jakieś ciacho wyszło właśnie takie.


Składniki:
biszkopt:
5 jajek
7 pełnych łyżek cukru
8 pełnych łyżek mąki pszennej tortowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 szklanka mrożonych jagód
dodatkowo:
4 opakowania serka waniliowego po 150 g
galaretka wiśniowa
galaretka agrestowa
galaretka truskawkowa
1 szklanka mrożonych jagód


 Ubijamy na sztywno białka z cukrem, dodajemy żółtka mieszamy. Następnie dodajemy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia, delikatnie łączymy.
Małą tortownicę (20 cm ) smarujemy tłuszczem i obsypujemy mąką. Wylewamy biszkopt, na wierzch dajemy jagody obtoczone w łyżce mąki pszennej. Wstawiamy do piekarnika na 50- 60 minut i pieczemy w 170 stopniach na złoty kolor.
 Upieczony i wystudzony biszkopt kroimy na trzy części.
Galaretkę wiśniową i agrestową rozpuszczamy w pół szklance wrzątku każdą, a truskawkową w półtorej szklanki wrzątku.
Jak galaretki robią się letnie to do dwóch serków dodajemy jedną galaretkę i pół szklanki jagód, energiczne mieszamy i wylewamy na pierwszą część biszkoptu, przykrywamy drugim biszkoptem. To samo robimy z pozostałymi serkami, galaretką i jagodami. Przykrywamy ostatnią częścią biszkoptu a na wierzch wylewamy krzepnącą galaretkę truskawkową. Ja użyłam serków danio.
Całość chłodzimy w lodówce.




2 komentarze: