wtorek, 29 sierpnia 2017

Ciasto Pawi ogon kakaowe.

Ciasto zainspirowane ciastem siostry Anastazji "Pawi ogon". Wyszło smaczne, kolorowe dla nas idealne.


Składniki:
ciasto kruche:
5 szklanek maki pszennej
200 g masła lub margaryny
2 jajka
1 żółtko
szklanka cukru pudru
szklanka kwaśnej śmietany
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki kakao
polewa do roladek:
50 g masła lub margaryny
5 łyżki wody 
5 łyżek cukru 
3 łyżki kakao
masa:
750 g sera twarogowego trzykrotnie mielonego
2 galaretki poziomkowe
3 łyżki cukru pudru
galaretka agrestowa
galaretka o smaku czarnej porzeczki 


 Na stolnicy wymieszać mąkę pszenną z proszkiem do pieczenia i cukrem pudrem, dodać masło i posiekać nożem. Śmietanę z jajkami i żółtkiem wymieszać i wlewać do maki. Zagnieść lekko ciasto, podzielić na 3 części. Dwie części z powrotem połączyć, dodać kakao i jeszcze raz lekko zagnieść. Wstawić do lodówki na godzinę. Białą część podzielić na 3 części. Zagotować polewę czyli masło z cukrem i wodą zagotować do rozpuszczenia składników, następnie dodać kakao i dobrze wymieszać.  Każdą część jasna rozwałkować osobno na długość foremki posmarować polewą, zwinąć rolady. Piec na złoty kolor przez 20-30 min w 180 stopniach.

Część ciemną znów podzielić na dwie części i każdą rozwałkować na dużej blaszce ( 26 na 36 cm) wyłożonej papierem do pieczenia, i piec 20 min w 180 stopniach. Ja jedną cześć rozwałkowałam i upiekłam a drugą zapomniałam wyjąć z lodówki i była za twarda więc ją starłam na tarce prosto do blaszki i upiekłam.
Galaretkę agrestową i o smaku czarnej porzeczki rozpuścić według przepisu na opakowaniu, każdą oddzielnie w 500 ml wrzątku.  Dwie galaretki poziomkowe rozpuścić w szklance wrzątku. Ser utrzeć z cukrem i dodać do niego tężejące galaretki poziomkowe.
Na jedno ciasto kakaowe wyłożyć połowę masy serowej, następnie ułożyć roladki. W przerwy miedzy roladki wyłożyć tężejącą galaretkę agrestowa a na nią galaretkę o smaku porzeczki. Wstawić na chwile do zamrażalki by galaretki zastygły. Masę serową ponownie zmiksować bo zapewne zastygła. Wyłożyć drugą połowę masy serowej na ciasto i przykryć drugim ciastem kakaowym. Wstawiamy do lodówki. Całość możemy polać rozpuszczoną czekoladą.
Ciasto najlepiej smakuje na drugi dzień jak kruche ładnie zmięknie.

SMACZNEGO



8 komentarzy:

  1. Aniu wspaniałe ciasto też mam ten przepis tylko nie zdążyłam upiec i wrzucić na blog ale uwielbiam takie ciasta smakowicie wygląda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Teresko, ciasto orginalne siostry Anastazji też jest smaczne i super wygląda, a to jest zmienione po mojemu i też jest pyszne. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Oo, a co to za fajne ciasteczko? :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam tego bloga , masz takie czytelne ,rozpisane , opatrzone zdjęciami przepisy , krok po kroku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, bardzo dziękuję za tak miły komentarz :*
      Muszę przeprosić że nic nowego nie wstawiam, ciężko mi po śmierci taty i nie mam serca na wstawianie nowych przepisów.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń