środa, 10 września 2014

Mega drożdżówka serowa z jabłkami i cynamonem.

Już od kilku dni chodziła za mną drożdżówka, ale zawsze brak czasu :) 
Wreszcie dzisiaj postanowiłam zrobić taką, troszkę pracochłonna ale jaka pyszna.


Składniki:
200 ml ciepłego mleka
1/3 kostki drożdży (ok.30 g )
1/3 kostki masła (ok. 70 g) lub margaryny
2 łyżki cukru
3 żółtka
1 całe jajko
3,5 szklanki mąki pszennej
250 g twarogu (u mnie klinek)
6 średnich jabłek
1 łyżka masła 
1 łyżka cynamonu
cukier jak kwaśne jabłka ok 3 łyżki
lukier
2 łyżki śmietany 18%
1 szklanka cukru pudru
łyżka soku z cytryny


 Do mleka kruszymy drożdże, wsypujemy 2 łyżki cukru i 2 łyżki mąki, mieszamy i zostawiamy by podrosło (10 minut).
Do ciasta dodajemy roztopione masło (margarynę), jajko i żółtka oraz ser, mieszamy dosypujemy 3,5 szklanki mąki i wyrabiamy ciasto, ja najpierw drewnianą łyżką, a potem ręką. Wyrabiamy elastyczne ciasto, przykrywamy i czekamy by wyrosło, około 30 minut.
Jabłka skrobiemy, ścieramy na tarce i prażymy na maśle w garnku, dodajemy cukier jak są kwaśne i cynamon
Podrośnięte ciasto dzielimy na cztery części, każdą wałkujemy na prostokąt. Na każdy prostokąt nakładamy usmażone jabłka, zwijamy roladkę, przy jednym brzegu zostawiamy trochę wolnego ciasta by roladka się skleiła.  
Ten bok przy sklejeniu roladki ugniatamy palcem na płasko i nacinamy nożem, około centymetra.
Zwijamy roladkę w ślimaka i wstawiamy na środek do tortownicy (u mnie o średnicy 30 cm.). Tak robimy z pozostałymi pociętymi roladkami ale ich nie zawijamy w ślimaka, lecz owijamy tego pierwszego.
Wstawiamy do piekarnika na 45 minut i pieczemy w 170 * 
Po upieczeniu lukrujemy utartym cukrem pudrem ze śmietaną i sokiem z cytryny.



12 komentarzy:

  1. wygląda przepysznie :) sama nie umiałabym takiej zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) myślę że każdy poradziłby sobie z takim ciastem :)

      Usuń
  2. Drożdżówka wygląda bardzo oryginalnie i pięknie, chętnie bym spróbowała.. zwłaszcza patrząc na tą polewę :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki piękny kształt- bardzo smacznie się prezentuje, zabieram kawałeczek na śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a proszę bardzo się częstować :) będę robić drugi raz bo taka dobra :)
      pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Margaryna nie jest ujęta w przepisie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o przepraszam już poprawiłam :)
      zamiast masła możemy dodać margarynę, ja ostatnio właśnie robię tylko na maśle, bo lepiej smakuje :)

      Usuń
  5. Wygląda bardzo apetycznie, poproszę kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. witam serdecznie-faktycznie takie same zdjęcia drożdżówki tylko ,że tu jej nie znalazłam tylko na smaker.pl
    http://smaker.pl/przepis-mega-drozdzowka-serowa-z-jablkami-i-cynamonem,108942.html
    ale dziękuję za przepis i pozdrawiam serdecznie,dla tych co jeszcze jej nie robili-to szczerze polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi :) na smakerze też mam konto i tam też wstawiam swoje przepisy, jak również na Przyślij Przepis :)
      Ale cieszę się że Tobie super wyszła, idealna. Ostatnio na YouTube też ktoś wrzucił filmik z tym przepisem i jestem bardzo zadowolona że jest w użyciu.
      Pozdrawiam :)

      Usuń