wtorek, 25 listopada 2014

Zapiekanka naleśnikowa z warzywami.

Trochę nietypowe danie obiadowe.
Rano dla córek usmażyłam naleśniki, ale stwierdziły że wolą płatki na mleku :) Tak więc co można zrobić z naleśnikami? A no właśnie może powstać bardzo smaczna zapiekanka.


Składniki:
ciasto naleśnikowe:
2 szklanki mąki pszennej
3 jajka
1 szklanka mleka
1 szklanka wody gazowanej
3 łyżki oleju
sól, cukier do smaku
farsz:
2 jajka
1 mały por
2 małe cebule
2-3 marchewki
1 pietruszka
mały kawałek selera (korzenia)
ćwiartka pekinki
połówka papryki ( u mnie szpiczasta )
pół szklanki śmietany 18 %
2 łyżki oleju do smażenia
przyprawy, sól, pieprz
70 g sera żółtego


 Na ciasto naleśnikowe przesiewamy mąkę do miski, dodajemy jajka, szczyptę soli, cukru, olej i mleko. Miksujemy dokładnie mikserem, dolewamy powoli wodę nadając odpowiednią gęstość. Odstawiamy na kilkanaście minut. Na rozgrzanej patelni smażymy naleśniki ja tylko pod pierwszego podlewam kilka kropli oleju.  Oczywiście możemy zrobić naleśniki według naszego sprawdzonego przepisu. Z tego przepisu wychodzi mi około 10 naleśników.
Naleśniki kroimy w kostkę, ja dałam tylko 6 sztuk. Nasze warzywa czyścimy, następnie marchewkę, pietruszkę, seler, ścieramy na tarce z dużymi otworami. Cebulę, por, paprykę i pekinkę siekamy na drobno. Warzywa dusimy na oleju, ciągle mieszając, do chwili gdy zrobią się miękkie i przezroczyste, studzimy. Jajka ubijamy ze śmietaną dodając przyprawy by było dosyć pikantne. Masę jajeczną dodajemy do warzyw, mieszamy a następnie dodajemy kwadraciki naleśnikowe. Dokładnie wymieszane składniki wykładamy do natłuszczonej formy do zapiekania, posypujemy tartym serem. Wstawiamy do piekarnika i pieczemy 30 minut w 170 stopniach.

SMACZNEGO





5 komentarzy:

  1. Bardzo lubię takie naleśnikowe wariacje :) pozdrawiam Aniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesiu ja również gorąco pozdrawiam :)
      Dla mnie jesteś wzorem do naśladowania w kuchni :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. dziękuję :) był smaczny i nawet córcie dokładkę zjadły :)

      Usuń
  3. Oj wszamałabym taki obiadek dziś( albo kolacje).. Tak dzis zmarzłam i mam apetyt na taką ciepłą zapiekankę:)) Tym bardziej ,że tak pysznie się prezentuje

    OdpowiedzUsuń