sobota, 18 października 2014

Pierogi ziemniaczane z kiszoną kapustą.

Smaczne danie obiadowe, a po podgrzaniu jeszcze lepsze.


Składniki:
10 ziemniaków średnich
pół szklanki mąki pszennej
pół szklanki mąki ziemniaczanej
2 żółtka
łyżeczka przyprawy do ziemniaków
farsz:
250 g kapusty kiszonej
200 g pieczarek
 2 łyżki smalcu
2 cebule
1 jajko
1 łyżka mąki pszennej
przyprawy do smaku, sól, pieprz, majeranek, kucharek, czosnek granulowany
olej do smażenia


 Ziemniaki skrobiemy i gotujemy do miękkości w osolonym wrzątku. Jak wystygną przepuszczamy przez praskę lub maszynkę do mięsa,( u mnie było całe naczynie litrowe) dodajemy obie mąki, żółtka i przyprawy, mieszamy u mnie wyszło bardzo kleiste ciasto ale jak bym dała więcej mąki to wyszły by twarde pierogi. Nabierałam łyżką ciasto, wykładałam na dobrze obsypaną mąką stolnicę, rozklepałam na placek nakładałam farsz i składałam.
 Farsz. Kapustę obgotowałam, odcisnęłam i drobno zsiekałam, cebulkę pokroiłam w kostkę podsmażyłam na smalcu, dodałam starte na tarce pieczarki i kapustę chwilę wszystko podsmażyłam. Gdy wystygło dodałam jajko, mąkę i przyprawy.
Zrobione pierogi smażyłam na oleju, na złoty kolor z obu stron. Usmażone pierogi jeszcze zapiekłam w piekarniku przez 5 minut by doszły.


SMACZNEGO




7 komentarzy:

  1. Dziękuję :)
    Czy idealne to nie wiem ale na pewno smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  2. śmakowicie wygląda i na pewno też tak smakuje, skorzystam, dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  3. Skorzystam, wyglądają smakowicie, i takie nasze polskie......

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo normalne przepisy ......dziękuję skorzystam na pewno

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dziękuję a przepis faktycznie taki normalny i polski :)

    OdpowiedzUsuń