piątek, 18 października 2013

Babka z czerwonymi porzeczkami.

Jak są porzeczki musi być ta babka, delikatna z kwaskowatym smaczkiem.

Składniki:
1 szklanka cukru
pół kostki margaryny
1 szklanka mąki ziemniaczanej
1 szklanka mąki pszennej
4 łyżki oleju
3 jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka octu
1 szklanka czerwonych porzeczek

Utrzeć jajka z cukrem i margaryną, dodać olej, obie mąki, proszek do pieczenia oraz ocet, dobrze wymieszać.
Umyte oczyszczone porzeczki posypujemy mąką, dodajemy do ciasta i delikatnie mieszamy.


Przelewamy do foremki babkowej, wysmarowanej dobrze tłuszczem i obsypanej bułką tartą. 


Pieczemy godzinę.


Polewamy ulubioną polewą.
Ja zmiksowałam pół szklanki czerwonych i czarnych porzeczek, przetarłam przez sitko.
Dwie łyżki takiego musu wymieszałam z 1 łyżką mleka w proszku, oraz pół szklanki cukru pudru. Jak za rzadkie dodajemy cukier puder, jak za gęste trochę musu.
Polewamy naszym lukrem jeszcze gorącą babkę.

2 komentarze:

  1. Fantastycznie wygląda z tymi czerwonymi kropeczkami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. tak fajnie się prezentuje, chociaż tym razem porzeczki mi trochę opadły na dno, pewnie się domyśliły że będą na zdjęciu i chciały zrobić mi psikusa :D:D:D

    OdpowiedzUsuń