czwartek, 17 października 2013

Czekoladowe ślimaki drożdżowe.

Czekoladowe ślimaki drożdżowe na śniadanko idealne.

Składniki:
3 szklanki mąki pszennej
 200 ml ciepłego mleka
1/3 kostki drożdży(40 g)
1/3 kostki margaryny (75 g)
pół szklanki cukru
cukier waniliowy
 2 żółtka 
1 całe jajko
budyń czekoladowy duży na 3/4 litra
2 szklanki mleka
 czekolada mleczna 100 g 

Do rozkruszonych drożdży wlewamy ciepłe mleko, łyżkę cukru i dwie łyżki mąki, robimy zaczyn.
Jak podrośnie dodajemy roztopioną margarynę, cukry, jajko, żółtka oraz mąkę. Dobrze wyrabiamy, jeżeli za rzadkie dodajemy mąkę, odstawiamy do wyrośnięcia.
Gdy ciasto sobie rośnie gotujemy budyń. Gotujemy mleko, odlewając wcześniej pół szklanki  w której mieszamy proszek.Czekoladę kruszymy do gotującego się mleka, wlewamy rozmieszany proszek. Lekko studzimy nasz budyń. 
Ciasto podzieliłam na połowę, rozwałkowałam na prostokąt, posmarowałam połową budyniu.   

Zwinęłam w rulon pokroiłam na centymetrowe paski, poukładałam na blaszce i upiekłam ok 25 min.

To samo zrobiłam z drugą połową ciasta i budyniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz