poniedziałek, 28 października 2013

Strudel ze śliwkami i serem.

Strudel ze śliwkami i serem.


Składniki:
ciasto:
250 g mąki pszennej
1 jajko
2 łyżki oleju roślinnego
100 ml ciepłej wody
2 łyżki stopionego masła
szczypta soli
farsz:
wypestkowane śliwki
200 g sera białego
3 łyżki cukru pudru
cukier waniliowy
1 jajko
1 łyżka mąki pszennej
1 łyżka mąki ziemniaczanej
bułka tarta

Została mi połowa ciasta na strudel z poprzedniego posta, w tamtym przepisie jest całość przygotowania danego ciasta.
Jeżeli robimy tylko na słodko, drugą część możemy zrobić z jabłkami i cynamonem, brzoskwiniami albo z samym serem z rodzynkami. Możemy podwoić składniki farszu i zrobić dwie takie same.

Na rozwałkowane ciasto, posmarowane stopionym masłem i posypane bułką tartą wykładamy śliwki.
Ser mieszamy z jajkiem, cukrami i mąkami. Wykładamy pomiędzy śliwki, całość ciasno zwijamy.


Proponuję śliwki układać skórką do dołu, wtedy przy zwijaniu nie porwie nam się ciasto, tak jak mi, powinno być nieco wyższe.
Wierzch ciasta posmarować stopionym masłem i posypać cukrem, pieczemy około godziny w 180 stopniach.


Podawać z musem owocowym, bitą śmietaną lub tak jak ja z serkiem waniliowym wymieszanym z pokrojonymi śliwkami.

2 komentarze:

  1. Cudowny! Musiał smakować obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. dzięki Gin :) smakował super, ale kiedy to było:( teraz zostały wspomnienia i zdjęcia, pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń