poniedziałek, 28 października 2013

Drożdżowe kieszonki z kurczakiem.

Ulubione danie moich córek.

Składniki:
ciasto drożdżowe:
25 g. drożdży
100 ml ciepłej wody
1 jajko
50 ml oleju
1.5 szklanki mąki
szczypta soli i czosnku granulowanego
nadzienie:
pół piersi z kurczaka
2 garście mrożonej mieszanki chińskiej
domowy ketchup lub koncentrat pomidorowy
dodatkowo:
pomidor, cebula, sałata, majonez
trochę mąki, carry, przypraw do obtoczenia kurczaka


Drożdże rozpuścić w ciepłej wodzie, dodać 2 łyżki mąki, odczekać by trochę podrosło.
Dodać jajko, olej, sól i czosnek granulowany, wsypać mąkę, wrobić elastyczne ciasto(jak się lepi podsypać mąkę), odstawić by wyrosło.
Gdy ładnie wyrośnie, rozwałkować na prostokątny cienki placek, pokroić na prostokąty i posmarować ketchupem.
Złożyć na połowę widelcem dobrze przygnieść boczne brzegi, upiec na złoty kolor(ja za bardzo spiekłam i były bardzo chrupiące)


Pierś kurczaka pokroić w kostkę, do woreczka śniadaniowego wsypać trochę mąki ,2 łyżki,dodać przyprawy (u mnie carry, sól, pieprz, zioła prowansalskie), wrzucić pokrojonego kurczaka i dobrze potrząsnąć by ładnie pokrył się naszą mieszanką.
Wrzucić na rozgrzaną patelnię i obsmażyć. Po chwili dodać mieszankę chińską i dusić do miękkości.
Jak będzie miękkie dodać łyżkę ketchupu i wymieszać.



Jak nasze kieszonki są gotowe, nadziewamy je kurczakiem z warzywami.
Pomidora pokroiłam w kostkę, dodałam posiekaną cebulę, sałatę i trochę majonezu, taką mieszankę dodałam do środka naszych kieszonek.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz