wtorek, 29 października 2013

Ciasto sypane ze śliwkami.

Prawie każdy zna szarlotkę sypaną, a ja postanowiłam sprawdzić czy będzie jadalna ze śliwkami, wyszło super.

Składniki:
szklanka mąki pszennej
szklanka cukru
szklanka kaszy manny
1 łyżeczka proszku do pieczenia
śliwki węgierki
pół kostki margaryny
cukier waniliowy

Wymieszać mąkę, cukier,cukier waniliowy, kaszę mannę oraz proszek do pieczenia.
Śliwki wypestkować.
W kwadratową blaszkę (25x25 cm) wsypać szklankę naszej suchej mieszanki, poukładać śliwki.


Na to znowu szklankę mieszanki, potem śliwki, na koniec ostatnią szklankę mieszanki.


Na wierzch zetrzeć margarynę.

 

Piec około godziny w 180 stopniach, aż wierzch będzie rumiany.


8 komentarzy:

  1. Fajny pomysł :) Z jabłkami jadłam i była całkiem smaczna, ale ze śliwkami też się dobrze prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. tak fajny, myślałam że będę oryginalna jak zrobię takie ciasto, ale jak upiekłam to zaczęłam szukać w sieci, a tam już kilka takich jest :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. robię podobne z jabłkami. Genialnie proste i smaczne. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam szarlotkę sypaną, taka prosta a taka smaczna.
    na pewno wypróbuję Pani przepis. Proponuję zamienić margarynę na masło, zdecydowanie lepszy smak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Wiem że wszystkie ciasta do których dodajemy masło lepiej smakują, ale czasem jest tak że akurat jak nam coś przyjdzie do głowy to musimy robić z tego co mamy.

      Usuń
  5. Its like you read my mind! You seem too know a lot about this,
    like you wrote the book in it or something. I think that you cold do with a
    few pics to drive the message home a little bit, but other than that, this is great blog.
    A fantastic read. I'll definitely be back.

    OdpowiedzUsuń