piątek, 18 października 2013

Pasiaste ciasto.

Bardzo proste ciasto, biszkopt plus masa.

Składniki:
biszkopt jasny:
3 jajka
6 łyżek mąki pszennej
5 łyżek cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
biszkopt ciemny:
3 jajka
5 łyżek mąki pszennej
5 łyżek cukru
1 łyżka kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia
masa:
pół szklanki mleka
3/4 szklanki cukru
cukier waniliowy
2 szklanki mleka w proszku
margaryna
kostka białego sera

Przygotować biały biszkopt, białka ubić na sztywno z cukrem, dodać żółtka, mąkę i proszek do pieczenia.
 Tak samo przygotować ciemny biszkopt.
Na dużą blaszkę wykładać po łyżce ciasto białe, potem ciemne obok siebie( ciężko powiedzieć po ile ciasta dokładnie na każdy pasek, zaczęłam od łyżki na krótkie, potem po więcej a jak zostało to dołożyłam) 


Piekłam ok. 30 min. do suchego patyczka, po wystudzeniu przekroiłam na pół.


Robimy masę, zagotować pół szklanki mleka z cukrami i wystudzić.
Utrzeć margarynę z kostką sera ( ja dałam tłusty), dodać wystudzone mleko z cukrem. Ucierać delikatnie, wsypać 2 szklanki mleka w proszku, utrzeć na gładko. Chociaż są grudki sera ale to wcale nie przeszkadza bo fajnie smakuje.
Posmarować połowę biszkoptu przykryć drugą połową i smacznego.

13 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Witam, blaszka taka prostokątna standardowa ok. 23 na 37 cm.

      Usuń
    2. Za dużo proszku do pieczenia na 5 jaj łyżeczkę? Chyba ktoś oszalał ogólnie do biszkoptu sie nie daje w ogole a jesli ktos sie boi ze nie wyjdzue itd to szczypta/ociupinka na koniuszku łyżeczki....

      Usuń
    3. Witam :) może i oszalałam, ale to jest mój przepis, z niego biszkopty robiła moja mama a wcześniej jej mama. Każdy ma swój sprawdzony przepis i z niego korzysta.

      Usuń
  2. Jaka ma być waga kostki sera?

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobre ciasto i przepis. Warto zrobić. Chociaż to sam tłuszcz, smak niesamowity. Masa jest przepyszna, a ciasto postoi kilka dni w lodówce. Wpisałam na 1 miejsce na liście moich ulubionych ciast. Pycha.

    OdpowiedzUsuń
  4. Podstawa - jeśli chodzi o biszkopt na 3 jajka 3 Lyz cukru 3 lyz maki jeśli chodzi o ciemny biszkopt to 3 jaja 3 luz cukru 2 mąki 1 kakao.nic więcej...czas pieczenia 30 minut w temp 170 stopnie to się piecze biszkopt na tort z 10 jaj w formie 24' pamiętać że biszkopt to delikatne ciasto na byś sprężyste A nie wysuszone...
    Nie pisze uwag złośliwie tylko czasem warto zastanowić się nad przepisem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, to jest tylko propozycja składników na biszkopt, z doświadczenia wiem że każdy ma swój sprawdzony przepis. Jedni robią z sokiem z cytryny inni z mąką ziemniaczaną i ja nie mam zamiaru tego negować bo w zależności od naszego wyposażenia w kuchni sprawdzają się inne proporcje. Wszystkie moje ciasta piekę w piekarniku elektrycznym ze spiralami, tam nie nie można ustawić temperatury wiec piekę na zapach ciasta i do suchego patyczka.

      Usuń
  5. Mam pytanie czym mogę zastąpić mleko w proszku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, w tym przepisie niczym, można zrobić inną masę np: kostkę masła utrzeć ze szklaną cukru pudru i połączyć z 500 g sera trzykrotnie mielonego.

      Usuń
  6. Fajne i naprawdę proste :) Zapisuję przepis do wykorzystania .

    OdpowiedzUsuń