poniedziałek, 28 października 2013

Strudel z kurczakiem i bakłażanem.

Po prostu coś innego, ale smacznego.


Składniki:
ciasto:
250 g mąki pszennej
1 jajko
2 łyżki oleju roślinnego
100 ml ciepłej wody
2 łyżki stopionego masła
szczypta soli
farsz:
pół piersi kurczaka
1 mały bakłażan
1 cebula
1 papryka
sól, pieprz, carry, bułka tarta,olej
garść tartego sera



Mąkę przesiać na stolnicę, zrobić wgłębienie, wlewać powoli ciepłą wodę wymieszaną z jajkiem, olejem i solą, mieszać powoli nożem aż płyn połączy się z mąką.
Mocno zagnieść ciasto aż będzie elastyczne, uformować kulkę przykryć folią i niech odpoczywa w temperaturze pokojowej przez 30 minut.
Kulkę ciasta posmarować roztopionym masłem, podzielić na pół.


Bakłażana pokroić w kostkę posolić i poczekać by puścił sok. 
Odlać sok i obsmażyć na łyżce oleju.
Kurczaka pokroić w kostkę, posypać curry, solą, pieprzem, również obsmażyć, to samo zrobić z papryką i cebulą.Wszystko razem wymieszać, dodać przyprawy, oraz garść tartego sera.


Cieniutko rozwałkować jedną połówkę naszego ciasta, uważając by go nie porwać, podsypując często ręce mąką bo ciasto jednak się klei.
Posmarować rozciągnięte ciasto stopionym masłem, posypać bułką tartą, a następnie nakładać nadzienie i ściśle zwijać w rulon.
Wierzch ciasta posmarować stopionym masłem, posypać przyprawami, u mnie zioła prowansalskie, piec około godziny w 180 stopniach.


Podawać z ulubionym sosem.
Ja podałam z majonezem, wymieszanym z pokrojonym ogórkiem konserwowym, surową cebulą pokrojoną w kostkę i ugotowanym posiekanym jajkiem.


Drugą część ciasta użyłam do strudla ze śliwkami, chociaż można zrobić z innym nadzieniem na słodko, lub podwoić składniki na farsz z kurczakiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz